PLOG1 ; de eerste vakantie van Jace!

Hoi allemaal en leuk dat je er weer bent 🙂

Aangezien de herfst echt is begonnen en er geen zomerse temperaturen meer in de vooruitzichten staan is een vakantieplog met Griekse zon voor nu de beste oppepper die ik jullie kan geven op deze druilerige dinsdagavond haha! Veel leesplezier!

Zoals de meeste weten zijn wij lekker in augustus naar Kreta geweest! Moeke hiero was best zenuwachtig, want zelf houd ik dus helemaaaal niet van vliegen, en dan moest ik ook nog die kleine spruit meenemen. Achteraf gezien is het echt ontzettend meegevallen en zouden we het zo nog een keer doen!

Op 14 augustus, dinsdagnacht rond 02:15 kwamen mijn schoonzus, zwager en neefje naar ons toe om te vertrekken richting Maastricht. We hebben alle koffers en meuk in de auto weten te krijgen, Jace uit bed gehaald en direct in de maxi-cosi gezet en zo hup door de auto in. We hadden gehoopt dat hij bleef slapen maar dat ging niet door, meneer was wakker maar hartstikke vrolijk. In de auto viel hij af en toe nog even in slaap en verder vond hij het allemaal wel prima. Eenmaal ingecheckt en door de gate was hij toch wel heel erg moe en zat hij lekker te tutten bij papa.

In het vliegtuig kreeg Jace een flesje tijdens het opstijgen en doordat het een best pittig nachtje was met weinig slaap viel hij aan het eind van z’n fles als een blok in slaap! Na ongeveer een uurtje/ uurtje en 15 minuten werd hij weer net zo vrolijk als anders  wakker. Beetje wakker worden, wat water gedronken en toen eens even goed rond gekeken waar hij zich nou eigenlijk bevond. Hij vond het maar wat interessant die kindjes die achter ons zaten en al die aandacht van de stewardessen en stewards waren aan hem ook wel besteed. Hij keek zijn ogen uit! Samen met papa naar buiten kijken, even spelen met Aiden om vervolgens weer te gaan landen. Hier hadden we hem ook zijn flesje gegeven alleen zat daar alleen water in. Meneer vond het allemaal wel prima en zat bij John op schoot. De landing verliep ook super en vooral ik was blij dat we weer veilig aan de grond stonden! Nu de koffers ophalen en hup naar het appartement!

Onderweg met de bus naar het appartement viel Jace ook nog even lekker in slaap, het is ook wat dat gehups en gesleep allemaal!

Eenmaal in het appartement aangekomen moesten we natuurlijk even wachten op de kamer. Wij kwamen vrij vroeg aan, zo rond 12-en en rond 13:30 / 14:00 waren de kamers pas klaar. Dus hup, koffers aan de kant en een rondje door het dorp. We parkeerden onszelf bij de koffie-/eettent om de hoek waar ze heeeerlijke koffie hadden! We aten een lekker broodje en gingen terug naar het appartement, spullen erin, Jace zijn zwemluier aan en naar het zwembad!

’s Avonds gingen we naar een stadje verderop waar John en ik een paar jaar eerder samen op vakantie zijn geweest. Hier wisten we een restaurantje waar je héérlijk kan eten dus daar wilden we graag de eerste dag eten. Zo gezegd, zo gedaan. Na het eten nog een stukje langs de winkeltjes om vervolgens weer met de taxi terug naar het appartement te gaan!

Onze eerste echte vakantiedag, een dagje strand! Jace vermaakte zich prima, sliep tussendoor even in de kinderwagen, at lekker zijn fruithappie, een flesje en een likje van een waterijsje ging er ook wel in haha! Ohja, hier was hij zijn gebit vergeten haha🤣!

We hadden aan het strand een winkeltje gevonden waar je lekkere broodjes kon halen, lekker bakkie cappuccino en je als ‘vaste klant’ naar het toilet kon, ik zeg TOP geregeld :).  Na een dagje strand hadden we het aan het eind van de middag wel gezien en gingen we terug naar het appartement, waar de mannen nog even een duik in het zwembad namen. We besloten allemaal te gaan douchen om even het dorpje in te duiken waar ons appartement zat en om een eettentje te zoeken. ’s Middags op het strand werd ik door mijn schoonzus al omgetoverd naar Mevrouw Tripadvisor want Lisanne zou Lisanne niet zijn als ze niet even alle restaurants had bekeken, haha!
Zo gezegd zo gedaan, restaurantje uitgezocht en dat was he-le-maal ruk gewoon. We moesten lang wachten en de kiddos kregen vrij ver van te voren hun bordje al dus ja die waren op een gegeven moment uitgekeken op al het speelgoed, logisch natuurlijk! Dit was dus een typisch gevalletje, één keer maar nooit weer.

De volgende dag hebben we bij een ander restaurantje gegeten en daar zijn we lekker makkelijk nog bijna iedere avond gaan eten. Vriendelijke, gastvrije mensen, heerlijk Grieks eten en gezellig sfeertje, zelfs voor de kindjes werd speciaal een bordje gemaakt met aardappelpuree, worteltjes en broccoli, wat wil je nog meer ;-).

De meeste vakantiedagen zagen er vrij veel hetzelfde uit, lekker relaxen en spelen op het strand, tussendoor wat eten, even afkoelen in het water, weer spelen, kindjes tussendoor slapen en weer met de taxi terug naar het appartement om vervolgens te douchen en te gaan avondeten. Jace vermaakte zichzelf trouwens prima in het campingbedje terwijl wij ons klaarmaakten voor het avondeten, hier heeft hij eigenlijk leren lopen. Hij ging als een gek door dat bed heen, en maar lachen als we hem wilde “pakken”, kleine boef!

We hebben ook nog een dag een auto gehuurd. Nou ja auto, zeg maar busje, haha! Wat een gedoe zeg, twee kinderwagens, twee autostoelen voor die kleintjes, luiertassen, tassen met zwemspullen en schone kleren en dan ook nog met 4 volwassen erin, we zaten dus lekker volgeladen haha! Op deze dag zijn we naar de markt geweest in de hoofdstad van Kreta, Heraklion. Hier zit ook het vliegveld. Jace denkt er dan ook het zijne van zo aan z’n gezicht te zien haha!

Ons appartement was ook niet je-van-het, het enige positieve was de rooftopbar! Zelf ben ik twee keer mee geweest naar deze bar, praktisch tegenover ons eigen appartement. Normaal gesproken gingen John en ik natuurlijk lekker op stap tijdens onze vakanties samen maar nu met Jace gaat dat niet meer en hadden we daar ook helemaal geen behoefte aan. Dit was dus de perfecte oplossing:  babyfoon aan, drankje erbij en wat nootjes, superaardige en gezellige barman en shotjes! Hij had pas een dochtertje gekregen en zijn vrouw kwam een keer langs zodat we elkaar allemaal een keer in het echt hadden gezien, zo vriendelijk! En dat uitzicht vanaf die bar was fantastisch! Ik heb helaas geen goede foto van het uitzicht in de avond, maar dat was echt heel gaaf!

Helaas is er ook een tijd dat je weer naar huis moet, en dat was vrij snel. Omdat het onze eerste vakantie samen met Jace was, hebben we maar 8 dagen geboekt. Puur om te kijken hoe het zou gaan, maar zoals ik al eerder zei is dit ons meer dan meegevallen! Deze vakantie wil ik nog wel 100 keer zo meemaken, hij sliep goed, at goed en heeft de eerste stappen gezet in z’n campingbedje haha!

Aiden paste even op de koffers!

Familie flodder on tour, vooral ik! De mensen die mij kennen weten dat ik een lichtelijke Piet Paniek ben, 4x per uur checken of ik alle paspoorten en papieren heb en ook hier spreekt mijn gezicht weer boekdelen🤣. “Loop maar vast, ik moet toch nog een rondje in het appartement of we alles hebben”. Gelukkig pas 3 keer gedaan Lies, maar ga je gang meid haha!

Jace maakte er gewoon een feestje van in de bus naar het vliegveld, we moesten wachten op 2 jongens die waren vergeten hun wekker te zetten, haha! Had mij ook kunnen gebeuren een aantal jaar geleden hoor🤣!

Slapen slapen slapen, lekkerding💙

Toos Makeup-loos blij dat ze weer veilig geland zijn zodat ze Ivy weer op kan halen& naar d’r mams kan haha! Vind dit ook zo’n lieve foto💙💙

Ivy had het ook goed gedaan in het pension maar was ook weer blij dat wij hem weer op kwamen halen!💙

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een klein kijkje te hebben in onze eerste vakantie met Jace!

Voor nu ga ik weer verder met de voorbereidingen van de eerste verjaardag van Jace aanstaande zaterdag!